Love Disease.
about home follow
Wednesday, November 13, 2013 | Wednesday, November 13, 2013 | 0 comments

I fell first between us. It was so unexpected. We met we laughed we talked randomly. Tipikal cinta remaja. Cuma takda lagi saling tukar biodata. Bagi surat yang sarat dengan bedak carry junior. Kita hidup zaman teknologi yang digunapakai untuk mengekspresi hati. Perasaan jadi status. Siapa yang ditujukan? Oh talked bout sweet things-students-do, now it'd been a bored memory. Mungkin aku belum cukup umur untuk toleh belakang sambil berkata "zaman persekolahan aku begitu indah" atau "rindunya nak sekolah" atau "remaja aku dipenuhi dengan kenangan indah". Mungkin juga aku takkan sempat untuk merasa manis usia belasan tahun.

Shame on me.

We'd been through a lot of things. Things I may not be able to type to write or to talk. As everything was beautiful when it came to 'us'. Just everything. Bagi lah selori mercun pun. The fireworks only beautiful when you're the one who next to me. Dalam bahasa mudah, mee sedap pun cuma betul-betul sedap bila orang yg kita sayang masak. Screw this. Aku berpuluh kali masak mee sendiri dulu. Sedap je aku telan. But when it comes to his turn yg masak, yg suap, duhhh. Aku dh taknak masak mee sendiri. Taknak makan sendiri. Everything reminds me to him.

Shame on me.

I've been fooled by so many people. Kadang kadang kerana kebodohan sendiri. Ayat ayat manis. Janji janji palsu. Sembang sembang kencang kasi orang bimbang. Aku bosan dengan drama manusia sekeliling. Aku mungkin menipu kerana selalu ditipu. Aku mungkin kejam kerana selalu dikhianat. Atau mungkin berpaling kerana aku diketepi orang sekeliling. Perlu aku siapa tahu? Mahu aku siapa peduli? Manusia. Tipikal yg cuma tahu menunjuk kebodohan dan kepentingan sendiri.

Shame on me.

Kita selalu sakit. Selalu beralah namun tak kurang kerapnya ego datang bermegah. Kita minta dibelai selepas kebaikan orang kita pakai. Sakit dibalas dengan timangan?

---

Kadang aku sendiri lupa ikhlas aku yg dulu. At first I just wanna have you by my side. But I turned greedy. I want you to show you love me from the day we met till the end of my heart beats. Aku mahu yg jadi hak aku cuma hak aku. Though we know all of these cuma pinjaman.

Shame on me.

You hurt me a lot. You flirted a lot. You cursed a lot. You ignored a lot. Thing is I can't get rid of your shadow. Holly-shit.

Sebab dia ada sesuatu. Yg menarik aku. Sayang aku. Perhatian aku. Maybe he is the next guy yang peduli pasal aku like dad. Yg jaga aku like no one else did. Tak kekok. Tak pelik. Yg ajar aku jadi diri sendiri (he still doesn't get the sense). Yg boleh lihat rupa aku tanpa secalit krim bedak mascara dan segala chewing gum di muka. Cuma aku yg comot dengan hingus, air mata dan rambut kusut masai.

Dia yang mengubah aku jadi lebih jujur. Aku yang selalu sedar kedudukan aku. Yang selalu tersekat bawah jampi serapah manusia bertopeng. Dia mungkin masih tipikal. Aku pun masih terikat dengan hukum alam. Bad girls for bad boys. Good girls for good men. Aku bukan setaraf perempuan baik yang cuma layaknya untuk lelaki lelaki syurga. Yet, I'm not an evil. Cuma kalau dia memang untuk aku, bawa aku dekat dengannya.

---

Aku bukan perempuan yang perlu dibelai 24/7. Aku perlu juga kesakitan untuk terus hidup. Cuma harap kau faham aku bukan untuk dicari waktu kau mahu semata. Hati aku mungkin dah hilang entah ke mana. Jangan halau perasaan aku untuk pergi bersama. Aku terlalu berharap. Kau untuk aku. Maaf kerana dulu aku lemaskan diri dalam lakonan syaitan dunia kita. Aku simpan setiap janji dan kata. Walau satu hari nanti itu cuma sebaris kata kosong semata.

"Setia mendengar sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun setiap hari lahir..."

Crap.

"Kesian... terbiar. Dia cari aku call aku text aku. Kau tanyalah dia kenapa..."

--Aku tak benci sesiapa. Aku tak nilai orang based on wht they did. Walau dunia menghina sekalipun. Tapi yang satu ni kau kena tahu. Dari mula dulu kau yang minta berjauhan dari berhubung. Bukan aku tak tahu tipu helah. Kau biasakan aku dengan cara untuk salahkan diri aku semata. Aku tahu. Kau hiraukan hati-hati lain selagi kau mampu. Aku pun kan sabar selagi hati aku mampu. Ini bahagian aku. Cuma jangan pernah lagi kau kata "terbiar" untuk definisikan diri kau hati kau. Hati aku apa yang kau tahu? Sedangkan kau lebih pilih dia/mereka berbanding aku.

Aku tahu.

"Tiap kali kau wish aku.. Aku rasa macam... happy..."
--kenyataannya cuma hati-hati kita yang tahu. Happy two years and three months.