Love Disease.
about home follow
Sunday, December 1, 2013 | Sunday, December 01, 2013 | 0 comments

"Kau bosan. Kau rasa dunia tak adil. Kau mintak itu ini dengan Tuhan. Tapi kau tak reti bersyukur. Yang kau tau mengeluh. Kau tak minta banyak dengan manusia hati batu. Kau tau taraf kau. Kau tau kau sentiasa sedia untuk kalah. Even when you stand for your right. Bodoh. Jenis bangang yg cuma tahu nak menang. Kau nak maki orang tapi kau lost bila kau lose temper. Kimak betul perangai camni. Kau nak hadap dunia dengan apa yg ada tapi dunia dah siap sedia nak gelakkan kau sampai kau jatuh tahap tak boleh bangun. Kau bangun, ada lagi berjuta nak tolak kau jatuh balik. Kau fikir out of the box. Wait, no. Kau fikir over the limit. Then by the end of the day, you hurt yourself. Betul tak bangang tahap gampang camni? Kau nak lepaskan semua tapi kau tak tahu kt siapa. And at last, diri sendiri kau maki. Atas kebodohan sendiri, bangangnya kau tunjuk kelemahan diri sampaikan atas kepala pun kau biar orang berdiri. Aku boleh nak teruskan dengan sisa-sisa yang orang tinggal. Without turning back untuk kutip segala serpih yg dah berkecai. Tapi untuk apa. Sedangkan kau yang letak kunci hati sendiri kt tangan orang. Aku penat. Penat nak pandang dunia dengan stereotaip, kejam. Walhal manusia yang tak pandai hargai apa-apa depan mata.
---
Kau penat. Kau balik penat-penat kau cuma harap ada yang sambut kau. Suka. Gelak. Tawa. Kau harap kau boleh lupa segala durjana yang cuma tahu menjahanamkan. Kau harap ada yang faham kau penat walaupun kau tak menghadap benda berat hari-hari. Yelah, bukan student kalau takda assignment sebeban. Bukan remaja kalau takda masalah dengan family. Bukan bercinta ah kalau tak gaduh kalah laki bini. Kau cuba bagi orang faham tapi apa kau dapat in turn? Tak, bukan mengharap. Esok lusa kau sedar juga. Esok lusa kau balik semula. Percayakan segala tipu dusta. Pejamkan mata dari segala drama puaka. Melepet dalam kepompong yang sama. Kalau kepompong yang esok lusa jadi kupu-kupu malam takpa juga. Satu malam kau shoot sampai 4k habis cerita. Hilang kisah patah hati, nak jaga hati lah, itu ini, leceh.Tapi itu kalau cerita cinta satu malam.
---
Bosan. Nak letak semua salah kt bahu sendiri. (To be defensive,) if I'm let to reborn, aku pilih sendiri segala sifat aku untuk jadi sempurna. Kau duduk diam je makan kuaci tengok aku jadi flawless. Kau tak payah pumpang sana sini lagi nak jadi prejudis pasal aku. Lepas tu kalau kau buat salah besar kuman, aku ikat, jual kt Thailand. Habis cerita. Lama-lama aman ah hidup aku takda orang judge. Indah."