Love Disease.
about home follow
2014
Wednesday, January 1, 2014 | Wednesday, January 01, 2014 | 0 comments

1.1.2013
New year & air mata.

1.1.2014
New year & masih berteman air mata.

Nasib hidup perempuan macam aku selalu sial. Bodoh sendiri ditambah mulut puaka manusia sekeliling. Terima kasih untuk yang bercerita, menyampaikan, mendengar, dan mempercaya setiap butir ayat yang menghina, cukup membantu merendahkan lagi taraf aku pada mata mereka. Aku yang terlalu kejarkan bintang sampai lupa tanah tempat aku berdiri pun tak sanggup nak terima. Siapa yang pandang manusia macam aku?

Untuk kesekian kali aku, kau tolehkan ke belakang untuk pandang hidup yang sedia hina ditambah dengan segala pahit merana. Memang aku kalah. Mana mungkin manusia hina macam aku mampu rendahkan lelaki semulia kau? Aku tahu tempat aku. Maaf, selalu terlebih bicara, menambah pekung di dada. Tahniah untuk kejayaan yang kau pinta tiap kali kau membacakan setiap inci kisah silam. Aku jatuh lagi. Untuk kesekian kali jatuh ditolak dengan tangan yg sama. Terima kasih.


Aku bukan semulia kau. Mampu memuntahkan segala kisah corot hidup manusia. Hidup aku cuma nak cari bahagia. Bukan nak jual simpati dan menggadai harta semata. Kisah aku bukan untuk kau cerca. Sayang aku bukan untuk kau tukar macam sistem bater. Kalau maruah diri terlalu hina, hati aku jangan kau lupa. Maaf untuk segala kasar bahasa, tinggi suara, tipu dusta. Aku masih manusia biasa. Yg kau pandang terlalu hina. Maaf aku pinta dengan serendah-rendah hati.

Mungkin aku tak layak untuk bercampur dengan orang-2 mulia. Kotor. Siapa yang nak sama-2 tercalit lumpur? Lagi-2 lumpur yang aku sendiri tak tahu bila boleh tersuci dari badan. Mungkin aku terlalu sikit memberi. Sampaikan orang tak dapat kenal pasti segala sebab untuk berterima kasih. Sakit. Terlalu banyak sakit yang aku dapat dari perbuatan aku. Ya, sekecil-kecil zarah penghinaan semua punca dari aku. Ungkitlah, ungkit selagi kita mampu berdiri bersama.

Moga nanti kau tahu.. Ada lagi yang mampu mengalahkan aku dari setiap corong hina yang ada pada aku.