Love Disease.
about home follow
Thursday, October 16, 2014 | Thursday, October 16, 2014 | 0 comments

Life had been constantly fucking around with sluts. Out of nowhere the sons of bitches popped out in sudden. Saying the sweet bloody things. Teddy bears. Chocolates. Hopes. Dreams. And GONE. After what they think they deserve to have. The heart isn't the deal. The dignity is. If I had the chance, I would be pleasured to curse on your face. Throwing the shit you gave me. The pain & scars. You ain't got the equal revenge after all.

Fast forwards to many years afterwards, I thought I'd found the true typical-fucking-love until the day he told me he missed his ex-girlfriend.

Told ya. Life is a bitch.

I'd been living w butterflies for always scared to death that he would be leaving me. I've tried the best of the best to be his only fav girl. But i failed. The tears, nightmares & memories wee so eerie.

--

Khamis. Aku bangun pagi untuk uruskan pendaftaran ptptn. Dalam hati terlalu serabut. Masih mimpi seperti hidup. Hidup seakan mimpi. Aku drive pergi bank, minta tandatangan pegawai dan so on. Cari barang. Dalam beberapa jam. Settle. Terus gerak balik. Malam kena teman mama pergi dinner. Dalam satu hari ulang alik pergi Kluang. But there wasn't even a second that you weren't in my mind.

Crap.

Berpuluh teks yang tak berbalas. Call cuma masuk voice mailbox. Ah, sial.

Aku benci yang mendistraksi hati. Aku benci dinampak merendahkan diri. Kenapa mesti? Apa yang aku hiraukan? Dia bukan budak kecil yang kau perlu jaga, belai setiap masa. Apa yang aku takut? Walaupun ini bukan pertama kali dia biar aku berserabut. Jujur, aku bukan dia yang mampu sabar bertahun tahun dengan hati yang tak menentu. Mungkin itu beza yang paling mengganggu kita. Ya, aku bukan dia. Aku bukan dia.

4.30 petang.

Aku bangun. Tengok-tengok kalau ada teks yang berbalas, panggilan yang aku tunggu. Kosong. Babi. Aku makin kacau. Aku takut dia pergi. Aku nangis untuk hati. "Tolonglah kuat." Aku masih baring. Tiada daya langsung untuk berdiri. Beberapa jam lagi untuk majlis makan malam. Air mata makin laju. Aku pandang dinding kosong. Aku nampak janji untuk aku dijadikan yang satu. Janji untuk dilupakan segala kisah lalu. Janji dan segala janji puaka yang cuma aku ingat satu persatu.

Tak boleh jadi. Aku tengok phone. Scroll contact number.

"Fir?"
"Asal?"
"Teman aku jap."

Aku cuci muka, capai selendang dengan kunci kereta. Tinggal sejam sebelum mama membebel. Dengan alasan pergi rumah kawan, aku terus keluar.

Sampai rumah Fir.

"Kau kenapa?"
"Aku tak tau."
"Nak pergi mana?"
"Aku nak cari dia."

Nangis lagi. Dasar cengeng.

Aku kira-kira nak pergi bengkel. Tapi accidentally selisih dengan wira hitam dalam perjalanan pergi rumah Fir. Jadi, kereta dah dah keluar bengkel. Cuma ada dua tempat nak cari. Kantin atau rumah.

"Hari ni budak hostel balik. Kantin tutup."

Dia tak kerja. Aku tak ada pilihan.

"Kau call dia."
"Tak dapat."
"Call Umi."
"Patut ke?"

Daripada kau datang menempel muka kt rumah orang tiba-tiba. Sekurang-kurangnya dia tahu kau nak cari siapa. Okay. Kali pertama, berjawab. Tanpa suara. Mati. Kali kedua-- voice mailbox. Hidup aku cuma layak bercakap dengan mailbox.

Okay.

Dengan air mata yang basah kering daripada tadi, aku pergi rumah dia. Mengharap dia sambut aku dengan senyum yang dh lama hilang. Aku park kereta agak jauh. Call lagi. Fed up. Dengan segala keberanian yang ada, aku turun. Bagi salam. Ketuk pintu yang memang terbuka.

Lima minit.
Pasrah.
Masuk kereta.

Tiga kali turun naik kereta. Ketuk pintu. Dengan selendang hitam untuk lap hingus. Tak ada respon. Sampai umi balik. Aku tak tahu perasaan aku. Tak nak dipandang terlalu mengejar. Tak. Aku tak nak umi tau aku ada masalah. Aku cuma risau. Takut kalau-kalau dia hilang. Entah, hilang yang pada dasarnya cuma aku yang faham.

Aku turun salam umi dengan adik. Umi kata dia tidur. Terima kasih umi tolong kejutkan.

Aku pandang dia yang baru bangun sambil scroll text messages yang confirm semua dari aku sebab phone dia mati dari pagi. Tiba-tiba malu sendiri. (Lebih bengang dari setengah jam tadi)

Umi bagi ruang untuk aku berbual. Cuma aku hilang kata-kata. Semua aku rasa ada dalam teks yang dia tengah baca sekarang. Dan soalan aku pun tak berjawab. Mama dah mula call. Dia masih membisu. Masih tiada senyum untuk tenangkan aku. Tak ada pilihan. Aku minta diri dengan umi.

"Dah settle dah?"
"HEHE"

Aku hulur tangan.

"Saya minta maaf kacau awak."
"Dah, baliklah. Nanti saya reply teks :)"

Aku tahu senyum itu sekadar olok-olok untuk aku pulang dengan senang.

--

It was one of the days I'd shown my last efforts. I went to your house to see you and meet your parents. We had a lunch together and that was the last memorable moment I'd collected. It is out of my control that you still picked her. I'd been completely dumped few days after that. You win. I should have known my place. I could never replace anyone. When it comes to her, I ain't got anything to be compared.

The dreams are gone now. I'm sorry for making it easy for you to walk in and out of my life.